درخواست پویانفر از رئیس جمهور درباره یک اسیر ایرانی + عکس فروش نمایشگاه کتاب تهران تاکنون چقدر بوده است؟ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مانوئل گارسیا رولفو به «دنیای ژوراسیک» می‌رود امیر غفارمنش و مجتبی شفیعی «سینگل» می‌شوند! فصل جدید «صباهنگ» روی آنتن صبا + زمان پخش هوتن شکیبا: دوست داشتم در فیلم «طعم گیلاس» بازی کنم رضا عطاران در جشن تولد کیانوش عیاری + عکس اکران و دوبله زنده فیلم «اوپنهایمر» در سینما هویزه مشهد + زمان اکران پاسخ وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسول‌اف کنسرت «نمایش سیصد» «سهراب پورناظری» روی صحنه فیلم «چی دا» با بازی شهرام عبدلی در شبکه دو + زمان پخش اهدای جایزه «هلال طلایی» به سریال «آمرلی» با بازی مصطفی زمانی «مسخ نرگس» پروانه نمایش گرفت | نقش‌آفرینی جمشید هاشم‌پور در یک اثر معمایی محمد خزاعی دبیر چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر شد تخصیص بن یک‌میلیون‌تومانی خرید کتاب به خبرنگاران و فعالان رسانه «راجر کورمن» چهره بزرگ سینمای مستقل درگذشت
سرخط خبرها

نگاهی به حواشی روز چهارم جشنواره فیلم فجر در تهران

  • کد خبر: ۱۷۰۵۳
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
نگاهی به حواشی روز چهارم جشنواره فیلم فجر در تهران
در روز چهارم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه تهران فیلم «درخت گردو» محمدحسین مهدویان که از آن، به عنوان یکی از بهترین و در عین حال تلخ‌ترین فیلم‌های این دوره از جشنواره یاد می‌کنند، اکران شد.
 فیلمی که باعث اشک ریختن منتقدان و خبرنگاران در سالن رسانه‌ها شده بود. همچنین این فیلم یکی از شلوغ‌ترین نشست‌های رسانه‌ای را پشت سر گذاشت.
 
از حواشی این نشست می‌توان به حضور مهران مدیری یکی از بازیگران اصلی فیلم «درخت گردو» با ژست خاص و عینک دودی در سالن اشاره کرد. او در ابتدای نشست با بیانی طنز به خبرنگاران گفت: «من، چون دو روز نخوابیده ام و الان بر سر اکران بسیار گریه کردم تصویر خوشی نداشتم.
 
برای همین عینک زدم تا چهره ام حال شما را خراب نکند.» در ادامه این نشست با پیمان معادی دیگر بازیگر اصلی فیلم که در سالن حضور نداشت تماس تلفنی گرفته شد تا او نیز حرف هایش را درباره نقشش بیان کند. یکی از نکات جالب توجهی که معادی به آن اشاره کرد، چندبار زیر سرم رفتنش به دلیل تلخی و سنگینی کار بود. او در این تماس تلفنی نیز بازهم اشک ریخت. فیلم «درخت گردو» که از روز اول در جشنواره هر شب در تهران به سیانس فوق العاده رسیده است، هنوز در مشهد اکران نشده است، اما بلیت‌های آن در سینما‌ها و حتی سیانس فوق العاده‌ای که در هویزه برایش درنظر گرفته شده بود به فروش رفته است.

دیگر فیلمی که در سینمای رسانه اکران شد «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری بود. این فیلم نشست بی حاشیه‌ای را پشت سرگذاشت. همچنین شهاب حسینی و بسیاری دیگر از عوامل فیلم به دلیل حضور در خارج از کشور در این نشست نبودند. در نشست اعلام شد حسینی در خارج از کشور درگیر فیلم برداری است، اما از ۱۸ بهمن به ایران خواهد آمد و در اکران‌های مردمی حضور خواهد داشت.

آخرین فیلمی که در سالن رسانه‌ها اکران شد، «دوزیست» ساخته برزو نیک نژاد بود، نشست خبری این فیلم نیز بدون حاشیه برگزار شد.

همچنین روزگذشته نام ۹ فیلمی که در ۴ روز اول جشنواره در میان بهترین فیلم‌ها از نظر نگاه مردمی قرار گرفته اند اعلام شد. براساس اعلام ستاد خبری جشنواره «سه کام حبس» ساخته سامان سالور که نامش در میان ۱۰ فیلم برتر قرار داشت از جمع این آثار خارج شد. به این ترتیب ۹ فیلم برتر جشنواره بدون اولویت فیلم‌های «درخت گردو»، «خروج»، «آبادان یازده ۶۰»، «دوزیست»، «شنای پروانه»، «روز بلوا»، «مغز استخوان»، «خوب بد جلف ۲» و «روز صفر» هستند. لازم به ذکر است فیلم «خورشید» مجید مجیدی بالأخره به اکران رسید و روز گذشته در سینما‌های مردمی به نمایش درآمد. با این حال این فیلم به دلیل اکران نشدن در ۳ روز اول جشنواره از رقابت در بخش سیمرغ مردمی بازماند.
همچنین با توجه به اینکه فیلم‌های پرتماشاگر جشنواره که در شب‌های اخیر به سیانس فوق العاده رسیده اند، ۳ فیلم «شنای پروانه»، «درخت گردو» و «روز صفر» هستند، بسیاری پیش بینی می‌کنند یکی از این ۳ فیلم درنهایت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->